Of zoek door de gehele website
Veelgestelde vragen
Je vindt hier snel antwoord op veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op, we beantwoorden je vragen zo snel mogelijk!
Telefoon: +31 (0)53 430 34 35
Mail: info@eigenwijzereizen.nl
Of stel je vraag via de chat.
Vragen over boekingen
Jouw boeking is bindend, dit houdt in dat je niet meer zomaar je boeking kunt afzeggen. Jouw boeking wordt door ons aangevraagd bij de agent of hotelier. Indien akkoord gegeven door de agent of hotelier, dan is jouw boeking inderdaad definitief. Mocht de door jou gewenste datum niet mogelijk zijn, dan word je door ons gebeld voor een alternatieve datum en/of tocht.
Jazeker, je betaalt per iDEAL en je ontvangt de reisbescheiden per e-mail (vanaf 1 week voor vertrek). Als je de reisbescheiden per post wilt ontvangen of je een reis met een boekje hebt geboekt dan brengen wij expresskosten (€ 25,-) in rekening.
Je kunt ons telefonisch of per e-mail laten weten dat je jouw reis moet annuleren. De hoogte van de annuleringskosten vind je op https://www.eigenwijzereizen.nl/annuleren.html.
In België geldt ook het verzakingsrecht.
Als de boeking definitief is, ontvang je een factuur van ons. Hierop staat de aanbetaling genoemd. De aanbetaling bestaat uit een deel van de reissom (35% van de reissom) plus de kosten van de eventuele annulerings- en/of reisverzekering, de reserveringskosten en, indien van toepassing, het calamiteitenfonds.
De datum waarop de aanbetaling gedaan dient te zijn en de rekeningnummers waarop je het bedrag kunt storten vind je op de factuur. Op de persoonlijke boekingsinzienpagina (waar je de link van ons voor ontvangt bij de bevestiging van je reservering) staat bovendien een link waarmee je heel makkelijk per iDEAL kunt betalen.
Indien je 6 weken voor vertrek boekt, dan betaal je het gehele bedrag in één keer.
Let op: In België wordt de voorschot- en saldoregeling geregeld volgens de algemene verkoopsvoorwaarden. Iedere boeking, zowel schriftelijk, telefonisch of per email, verplicht jou tot betalen.
Ja, als de aankomstdag in een hoogseizoenperiode valt, dan betaal je de volledige hoogseizoentoeslag. Valt de aankomstdag echter 1 dag vóór het hoogseizoen, dan betaal je over de hele reisperiode géén hoogseizoentoeslag. Dus: de dag van aankomt is bepalend.
Vragen over reisbescheiden, vervoer, verzekeringen e.d.
Bij alle Nederlandse tochten en veel buitenlandse tochten zijn elektrische fietsen beschikbaar. Je kunt dit zien aan het symbooltje voor de e-bike bij de tocht. Bij tochten waar geen e-bike symbooltje staat, kunnen we voor je vragen of het mogelijk is.
Je kunt à € 1,77 per dag een aparte fietsverzekering voor je eigen fiets of een huurfiets bij Eigen-Wijze Reizen afsluiten. Een reisverzekering voorziet vaak niet in een fietsverzekering tegen schade en/of diefstal.
We streven ernaar jouw reisbescheiden 3 weken voor het begin van jouw vakantie aan je toe te sturen.
Buiten het seizoen kan dan vaak wat vroeger zijn, in het seizoen doen wij ons best om aan die drie weken te voldoen.
Bij intercontinentale vluchten check je 3 uur van te voren in. Bij overige vluchten raden wij aan 2 uur van te voren in te checken. Je kunt meestal ook op internet inchecken. Kijk op de site van de betreffende vliegtuigmaatschappij, hier wordt uitgelegd hoe dit werkt. Heb je op internet ingecheckt, dan kun je je bij intercontinentale vluchten 2 uur van te voren melden op de luchthaven en bij overige vluchten 1,5 uur van te voren.
Als de vertraging langer is dan 3 uur dan kun je ter plekke een formulier invullen of een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Voor meer informatie kun je gebruik maken van de handleiding op www.anvr.travel.